статья

«Эффект хлыста» или «испытание хлыста» во время вождения.

Κατά καιρούς σε διάφορα ατυχήματα με αυτοκίνητα έχουμε ακούσει ή έχουμε δει διαφόρων ειδών τραυματισμούς. Ένα είδος τραυματισμού είναι αυτός του αυχένα.

Η κάκωση “δίκην μαστιγίου” περιγράφει την υπερέκταση και την υπέρκαμψη του αυχένα και είναι ένας από τους πιο κοινούς τραυματισμούς, συνήθως μη θανατηφόρος, αλλά χωρίς να αποκλείεται και το αντίθετο.

Η κάκωση αυτή μπορεί να συμβεί σε ταχύτητες 30km ή και αρκετά μικρότερες. Επίσης, το “φαινόμενο του μαστιγίου” μπορεί να προκληθεί και από μία πλάγια σύγκρουση, δεν είναι απαραίτητο να συμβεί μόνο από πίσω ή μετωπικά.

Εννοείται ότι η ζημιά που θα υποστεί ο αυχένας μας θα είναι μεγαλύτερη, όσο πιο απότομη είναι η κίνηση.

Για το λόγο αυτό οι αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν έμφαση στο σχεδιασμό των καθισμάτων, τα οποία σε συνδυασμό με τα προσκέφαλα περιορίζουν ή -σε συγκεκριμένες περιπτώσεις- εξαλείφουν το συγκεκριμένο φαινόμενο.

Από τα τέλη της δεκαετίας του 1960 τα προσκέφαλα εισήχθησαν υποχρεωτικά σε κάθε όχημα τόσο στο κάθισμα του οδηγού όσο και των υπολοίπων χρηστών του οχήματος.

Κάθε κατασκευαστής τοποθετεί αναλόγως στα καθίσματα του οχήματος διαφόρων ειδών προσκέφαλα, όπως: τυπικό προσκέφαλο, ενσωματωμένο, ρυθμιζόμενο, ενεργό, αυτομάτως ρυθμιζόμενο.

Ένα προσκέφαλο κατά τη διάρκεια της οδήγησης πρέπει να είναι σωστά ρυθμισμένο για να δώσει τα μέγιστα που μπορεί για την ασφάλεια.

Ο οδηγός πρέπει να έχει λάβει την κατάλληλη εκπαίδευση για την σωστή ρύθμιση: πρέπει η κορυφή του να είναι λίγο πιο πάνω από το ύψος των ματιών, η απόσταση πίσω από το κεφάλι να είναι κατά το δυνατόν η ελάχιστη.

Πολλοί τραυματισμοί του αυχένα που οφείλονται σε τροχαία ατυχήματα γίνονται λόγω μη σωστής ρύθμισης της θέσης του οδηγού και ειδικότερα της θέσης του προσκέφαλου. Επιπλέον, η κάκωση του αυχένα μπορεί να συμβεί από οποιαδήποτε κίνηση παρόμοια με μια σύγκρουση οχημάτων.

Автор: Манолис Гиалитакис

оставьте ответ

ru_RURussian