Άρθρο

“Σύνδρομο συνεχούς οδήγησης” – Σωστή θέση οδήγησης

Γνωρίζουμε ότι περίπου το 50% των οδηγών υποφέρει από το “Σύνδρομο Συνεχούς Οδήγησης”; (ΣΣΟ)

Πρωταρχική αιτία του ΣΣΟ είναι η κακή στάση του σώματος κατά την διάρκεια της οδήγησης.

Πολλοί οδηγοί -σύμφωνα με τους ειδικούς- κινδυνεύουν από μακροχρόνιους τραυματισμούς των μυών και αρθρώσεων, λόγω της κακής θέσης οδήγησης.

Δεν είναι δύσκολο να φτιάξουμε σωστά την θέση μας ως οδηγοί εντός του οχήματος για να αποφύγουμε δυσάρεστες συνέπειες κατά την ώρα του ταξιδιού, καθώς και προβλήματα μελλοντικά, όπως: πόνους στην μέση, στην σπονδυλική στήλη, στους αγκώνες, κεφαλαλγίες, κ.α.

Μερικές συμβουλές για ρύθμιση της θέσης οδήγησης:

Όσο προχωράει η τεχνολογία φυσικά έχουμε και παραπάνω ρυθμίσεις της θέσης του οδηγού, για τις οποίες καλό είναι να συμβουλευτούμε το εγχειρίδιο του κατασκευαστή του εκάστοτε οχήματος.

Η πλάτη του οχήματος πρέπει να είναι σε όρθια θέση, η μέση του οδηγού καλό θα είναι να βρίσκεται σε επαφή με το κατώτατο σημείο της πλάτης του καθίσματος. Το προσκέφαλο πρέπει να είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε η κορυφή του να είναι λίγο πιο ψηλά από το κεφάλι του οδηγού.

Το τιμόνι πρέπει να το ακουμπάει στην κορυφή με τους καρπούς των χεριών, χωρίς να φεύγει η πλάτη από το κάθισμα, οι αγκώνες να είναι ελαφρώς λυγισμένοι για να μπορεί να πραγματοποιηθεί ελιγμός άμεσα αν χρειαστεί, και η απόσταση από το τιμόνι θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη από 30 εκατοστά.

Τα πόδια πρέπει να είναι ελαφρά λυγισμένα όταν πατάμε το συμπλέκτη ειδικά που έχει μεγαλύτερη διαδρομή, και το τιμόνι να είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε να μην ακουμπάνε τα χέρια μας στους μηρούς όταν περνάνε ανάμεσα.

Επίσης, το ύψος του καθίσματος θα πρέπει να είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε οι μηροί να ανασηκώνονται ελάχιστα στις εναλλαγές των πεντάλ.

Σημαντικό είναι επίσης το κεφάλι μας να έχει λίγο παραπάνω από μια γροθιά απόσταση από τον ουρανό του οχήματος. Φυσικά και η ζώνη ασφαλείας πρέπει να ρυθμίζεται ανάλογα με τον σωματότυπο του εκάστοτε οδηγού, δεν πρέπει να έρχεται σε επαφή με τον λαιμό, ούτε να βρίσκεται στα όρια του ώμου.

Λογικό θα είναι να καθοριστεί σωστά και η ορατότητα προς τα πίσω μέσω των καθρεπτών μετά από όλες τις ρυθμίσεις που προαναφέραμε.

Και μια τελευταία συμβουλή: δεν πρέπει οι υπόλοιποι χρήστες του οχήματος να παρεμποδίζουν με οποιοδήποτε τρόπο την ορατότητά μας.

By Μανώλης Γιαλιτάκης

Αφήστε μια απάντηση

elGreek