Άρθρο

Συνοδός ασφαλείας με μοτοσυκλέτα: γιατί η ασφάλεια δεν είναι μόνο λέξη!

Πολύ δύσκολος ο ρόλος του οδηγού μοτοσικλέτας όταν πρόκειται να είναι σε ομάδα συνοδευτική. Φυσικά πάντα ο βαθμός επικινδυνότητας κυμαίνεται ανάλογα με την θέση που θα έχει και φυσικά από πολλούς ακόμα παράγοντες, είτε εξωτερικούς είτε εσωτερικούς, που θα αναλύσουμε παρακάτω.

Αν ανατρέξετε σε προηγούμενο άρθρο, θα βρείτε οδηγίες για τον εξοπλισμό του αναβάτη. Από αυτό θα πρέπει να γίνει πάντα η αρχή για να είναι ασφαλής ο οδηγός, έτσι ώστε να μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του όταν χρειαστεί.

Σωστό είναι ο συνοδός ασφαλείας εκτός την εκπαίδευση που πρέπει να έχει για την συγκεκριμένη δουλειά, η οποία είναι εξειδικευμένη, να έχει και ιδιαίτερη εκπαίδευση στις μηχανές.

Θα πρέπει να ξέρει τις δυνατότητές του ως οδηγός, αλλά και τις δυνατότητες της συγκεκριμένης μηχανής που θα χρησιμοποιεί κάθε φορά, ώστε να είναι ικανός να χειριστεί την μοτοσυκλέτα του σε διαφορετικές καιρικές συνθήκες, αλλά και σε διάφορα οδοστρώματα.

Σημαντικό είναι να γνωρίζουν όσοι εμπλέκονται σε τέτοιου είδους συνοδείες με μηχανές ότι ο χρόνος αντίδρασής τους αυξάνεται, διότι πρέπει να προσέχουν πολλές και διάφορες -άσχετες με την οδήγηση- λεπτομέρειες για την συγκεκριμένη κάθε φορά συνοδεία. Έτσι η προσοχή τους στην οδήγηση μειώνεται αισθητά. Άρα, σε οποιοδήποτε απότομο ελιγμό του οχήματος που προπορεύεται αν δεν έχουν την ανάλογη απόσταση ασφαλείας θα κινδυνεύουν.

Σε αυτές τις ταχύτητες όμως που γίνονται οι περισσότερες τέτοιες μεταφορές για ευνόητους λόγους, ένα ατύχημα -εκτός του ότι θέτει σε κίνδυνο όλους- έχει σχεδόν πάντα και δραματικές συνέπειες.

Ξέροντας λοιπόν όλες τις δυσκολίες και τους αμέτρητους κινδύνους που εγκυμονούν οι μηχανές, θα πρέπει να υπάρχει σχέδιο ακόμα και για την παραμικρή λεπτομέρεια, ώστε να ελαχιστοποιούνται τα ενδεχόμενα που θα θέσουν την μηχανή εκτός, και κατά συνέπεια και τον οδηγό.

By Μανώλης Γιαλιτάκης

Αφήστε μια απάντηση

elGreek