“Μαύρος Πάγος”: ένα δύσκολα αναγνωρίσιμο φαινόμενο!
Μετά το πέρας της κακοκαιρίας, που αρχίζουν να λιώνουν τα χιόνια με αποτέλεσμα να υπάρχουν νερά στο οδόστρωμα, και λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών που υπάρχουν -ειδικά σε μέρη που δεν “τα βλέπει” ήλιος και που δεν υπάρχει μεγάλη κυκλοφορία- το νερό παγώνει και δημιουργείται πάγος, ο οποίος -λόγω του οδοστρώματος που είναι σκούρο- έχει πάρει το όνομα “μαύρος”. Ειδικά κατά τις βραδινές ώρες είναι εντονότερος ο κίνδυνος.
Να δώσουμε λοιπόν μερικές συμβουλές για το πώς πρέπει να συμπεριφερθούμε οδηγικά σε τέτοιου είδους καταστάσεις:
- Πρώτον, δεν πρέπει ποτέ να οδηγούμε με μεγάλη ταχύτητα, διότι θα χάσουμε πολύ εύκολα τον έλεγχο όταν πατήσει το όχημα στον πάγο και δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσουμε να κάνουμε τίποτα μέχρι να επέλθει η σύγκρουση.
- Δεν πρέπει να οδηγούμε σε σημεία που δεν “τα βλέπει” ο ήλιος.
- Δεν πρέπει να κάνουμε απότομους χειρισμούς.
- Πρέπει να επιταχύνουμε και να επιβραδύνουμε ομαλά.
- Να έχουμε τεταμένη την προσοχή μας σε μεγάλη απόσταση για να δούμε αν κάποιο όχημα μπροστά μας έχει χάσει τον έλεγχο.
- Να κρατάμε μεγαλύτερες αποστάσεις από ό,τι συνήθως από τα προπορευόμενα οχήματα.
- Να ελέγχουμε συχνά το όργανο εξωτερικής θερμοκρασίας του οχήματος. Αν είναι χαμηλή η θερμοκρασία, κάπου παρακάτω σίγουρα θα έχει δημιουργηθεί πάγος.
- Να έχουμε λίγο το παράθυρο ανοιχτό, ώστε να ακούμε την κύλιση των τροχών, καθώς είναι χαρακτηριστικός ο ήχος από το σπάσιμο του πάγου κατά την κύλιση.
- Να μην επιχειρήσουμε ποτέ προσπέραση, αν κάποιο όχημα χάσει τον έλεγχο μπροστά μας.
- Να ανάψουμε τα alarm αν αντιληφθούμε κάτι παράξενο μπροστά μας, ώστε να ενημερώσουμε όσους μας ακολουθούν να ελαττώνουν ταχύτητα.
Και πάνω απ’ όλα, θα επιμείνω για μια ακόμα φορά να ελαχιστοποιούνται οι μετακινήσεις μας στις απολύτως αναγκαίες!
By Μανώλης Γιαλιτάκης